rano

Szkoda gadać, mam 2dzieci i pracuje w dwóch pracach. Rano pracuje na magazynie, popołudniami sprzątam biuro, moja wypłata z 2 prac to 2500 na rękę. Nie ma mnie w domu po 12godzin, mój mąż również haruje po 10h, wyciaga o 1000zł więcej no i te 500plus. Jakoś przędziemy, mieszkamy w dużym mieście wynajem mieszkania to 1600zł. Ciężko się żyje nie wyjeżdzamy na wczasy, nie jjemy łososia i kawioru.Są kraje, gdzie minimalnego wynagrodzenia nie ma - np. Szwajcaria. Ale nie zarobiśz tam mniej niż równowartość 2,5 tys Euro. Pracodawca nigdy nie podniesie wynagrodzenia, jeśli nie będzie musiał i nie będzie mu się to opłacało. Jedynym sposobem żeby wynagrodzenia realnie rosły, jest wzrost liczby potencjalnych pracodawców - czyli koniunktura, koniunktura, koniunktura.niestety wszyscy uważają, że jak pracodawca zapłacił by uczciwie ze składkami to wszystko zdrożeje. A tylko mieszkania stanieją bo ten zajefajny przedsiębiorca nadmiaru gotówki nie wyda na kolejny kwadrat by go wynająć z kolejnym zyskiem. Jak podniosą minimalna byle nie do 5000 bo to gruba przesada ale do co najmniej 2300 netto to szara strefa zmniejszy się o połowę. Większość zatrudnia na najniższą płacąc pod stołem. No niestety podnoszenie pensji minimalnej nie jest rozwiązaniem. Każda taka operacja sprawia, że w obiegu jest więcej pieniędzy a więc i towary drożeją. Efekt jest taki, że dodatkowo zarobione pieniądze są od razu równoważone przez wyższe ceny w sklepach. Kiedy się weźmiecie za szarą strefę? Połowa ludzi zarabia więcej ale na papierze ma minimum. Przedsiębiorcy czyt. oszuści mają wakacje 5 razy do roku i jeszcze psy wieszają na tym kraju, że podatki wysokie. Prawda taka że wykorzystują pracowników i oszukują Państwo. Za takie coś powinna być kara bezwzględnego więzienia. ja pracuje poniedziałek - piątek od 8 do 16 i na rękę mam 5700, co trzeci miesiąc premia kwartalna i w sumie prawie 8 tyś na rękę.
I kurde nie uważam, że to jakoś specjalnie dużo. Zaczynałem w tej firmie 5 lat temu z pensją 1900 zł.

Komentarze