statystyka

" Niestety, statystyka rządzi się swoimi brutalnymi prawami." To prawda> włóż głowę do piecyka, nogi do miski z lodem. Temperatura ciała będzie średnia - i co z tego wynika ? To ja mam jedno pytanie: skoro w Niemczech, uśredniając, ceny są o 20% wyższe, produkty wytwarzane są takimi samymi technologiami jak u nas, a zarobki są o 120% wyższe, to kto nas okrada? po 30 latach pracy przeszedłem na emeryturę ,otrzymałem 1820 zł netto.Postanowiłem więc dorobić jako portier w prywatnej firmie..Praca to ok,200 godz,   przeglądy klimatyzacji   w miesiącu za 900 zł, od godz.18.oo do 8,oo dnia następnego.soboty od 14,oo do 9,oo w niedziele. niedziela i święta od 9,,oodo 9.oo dnia następnego, wytrzymałem trzy miesiące. Na moje miejsce właściel przyjął następną osobę, Praca bez żadnej umowy. bez ubezpieczenie tzw, na czarno, To jest dobra zmiana. po 30 latach pracy przeszedłem na emeryturę,0trzymałem 1820 zł netto.Postanowiłem więc dorobić jako portier w prywatnej firmie..Praca to ok,200 godz, w miesiącu za 900 zł, od godz.18.oo do 8,oo dnia następnego.soboty od 14,oo do 9,oo w niedziele. niedziela i święta od 9,,oodo 9.oo dnia następnego, wytrzymałem trzy miesiące.Na moje miejsce właściel przyjąlł następną osobę,Praca bez żadnej umowy.bez ubezpieczenie tzw,na czarno,To jest dobra zmiana. Nareszcie rzetelnie napisane na temat sposobów wyliczania tzw. średniej krajowej, właśnie dowiadujemy się, że są trzy metody jej wyliczania. Kluczowe jest zdanie:" Przy wyliczaniu średniego wynagrodzenia GUS nie uwzględnia najmniejszych firm, w których pracuje większość Polaków. Te płacą z reguły mniej niż duże przedsiębiorstwa. W efekcie wyliczenie średniej pensji daje zakłócony obraz zarobków." Tutaj nie wolno tez zapomnieć ile pracodawcy muszą płacić podatków za pracownika, szczególnie te małe biznesy. Pamiętacie jak nam PO wmawiało że nie można zlikwidować śmieciówek (niejednokrotnie 5zł. na godzinę) było to wierutne kłamstwo, takie samo kłamstwo to brak możliwości podwyżek w firmach. Kierownictwo woli wydawać miliony na reklamy i inne bzdety ale jeszcze trochę i będą podwyższać pensje albo sami staną przy liniach produkcyjnych.   Także moim zdaniem jest to wina systemu a nie tez samego pracodawcy wynajmujac kawalerke w trojmiescie i pracujac (nie mam czasu gotowac codziennie normalnego jedzenia w domu), za mniej niz 3800 nie dam rady przezyc. 2000 na paliwo, rachunki za net, jedzenie w miescie, wyjscie na browara czasami itd. gdybym mial wycodzic na 0 albo co gorzej glodowac, to juz bym stad wyjechal. Ja szczerze proponuję każdemu kto mało zarabia niech otworzy własną działalność. Wtedy zobaczy co to znaczy zasuwać by coś zarobić i żeby na opłaty związane z prowadzeniem działalności wystarczyło. Każdy narzeka , nie mówię że wszystkie firmy są takie same i wyzyskują lub nie, ale naprawdę proszę sobie policzyć ile osoba prowadząca działalność musi co miesiąc oddać i co za to ma 700 zł emerytury jak dożyje. Etat jest najlepszy , 8 godzin pracy i luz , ja prowadzę działalność i w pracy jestem 24 h. Taki jest urok. Nie narzekać nie możesz znaleźć pracy za 3500 zł netto nic prostszego idziesz na swoje i jak to ktoś napisał 5 razy w roku jeździsz na wczasy i opływasz w luksusy .

Komentarze